سفارش تبلیغ
صبا ویژن

حرف هایی پشت سر کشمش!

ارسال  شده توسط  م-ر در 90/7/24 11:19 صبح

حرف هایی پشت سر کشمش!
انگور خشک شده که همه به نام کشمش می شناسند، قرن ها پیش به وجود آمده است. کشمش در ایران و مصر در 2000 سال قبل از میلاد، تولید شده بود.

آنچه می خوانید قسمتی از خواص کشمش میباشد:
1. کشمش، میوه خشک مغذی است و مانند دیگر خشکبارها در تمام سال یافت می شود. یک غذای پر انرژی، کم چرب و کم سدیم می باشد. بنابراین برای افرادی که رژیم های کم سدیم را باید رعایت کنند، خوردن کشمش بسیار مفید می باشد.
2. کشمش دارای خاصیت آنتی اکسیدانی می باشد و از تخریب سلولی جلوگیری می کند.
3. کشمش برای سلامت استخوان ها و جلوگیری از پوکی استخوان نقش مهمی را بر عهده دارد، به همین دلیل مصرف آن برای زنان قبل از یائسگی بسیار مفید است..
4. منبع خوب ویتامین D و هورمون استروژن می باشد.
5. کشمش با وجودی که شیرین و چسبناک می باشد، بر دندان اثر مخربی ندارد و باعث خرابی دندان نمی شود، حتی می توان گفت این میوه خشک از فساد دندان جلوگیری می کند. کشمش برای سلامت دندان و لثه بسیار مفید می باشد.

 



6. کشمش منبع خوب ویتامین ها و عناصر مغذی بدن می باشد. عناصر و ویتامین هایی همچون آهن، پتاسیم، کلسیم و ویتامین B در کشمش موجود است.
7. کشمش محتوی مقدار زیادی آهن می باشد. 600 گرم کشمش، 90 درصد آهن مورد نیاز روزانه بدن را تأمین می کند. 100 گرم کشمش در حدود 88/1میلی گرم آهن دارد، در حالیکه 100 گرم گوشت گاو بین 4-2 میلی گرم آهن دارد.
8. کشمش، منبع خوب فیبر، آنتی اکسیدان و همچنین منبع خوب انرژی می باشد.
9. فیبر باعث جلوگیری از سرطان کولون، کمک در جلوگیری از رشد غیر معمول سلول ها، بیماری ها و همچنین کنترل قند خون را می شود.
10. کشمش را به گوشت اضافه کنید تا مقدار چربی غذا را کم کند و مقدار فیبر و آهن را افزایش و مقدار سدیم را کاهش دهد.
11. آنتی اکسیدان از پیری و بیماری های حاصله از آن می کاهد.



12. کشمش از سرطان جلوگیری می کند.
13. کشمش میزان LDL یا کلسترول بد را در خون کم می کند و باعث کاهش بیماری قلبی می گردد.
14. اگر به مدت 4 هفته هر روز کشمش مصرف کنید، آنتی اکسیدان در خون افزایش و کلسترول بد( LDL) کاهش می یابد.
15. کشمش موجب کاهش استرس می گردد.
16. این میوه خشک باعث عملکرد صحیح رگ های بدن می شود.
17. کشمش برای درمان بی نظمی معده و یبوست مصرف می شود. برای جلوگیری از این ناخوشی ها می توانید، 6-5 عدد کشمش را خیس کنید و بعد از چند ساعت، آب آن را بنوشید.
18. تحقیقات نشان داده است که ورزشکارانی که قبل و در حین ورزش، حدود یک فنجان کشمش مصرف می کنند، بهتر از بقیه سلول های بدن را از آسیب حفظ می کنند.
19. کشمش به علت داشتن قند فروکتوز، دارای خاصیت مصرف سریع انرژی و کاهش وزن نیز می باشد.
20. کشمش مانند هویج، برای سلامتی چشم نیز خوب است..
21. کشمش باعث تقویت اعصاب می شود.
22. کشمش، سستی و رخوت را از بدن دور می کند.
23. با خوردن کشمش، غضب را از خود دور کنید.
24. کشمش موجب از بین رفتن آب اضافی بدن می گردد.
25. کشمش، دهان را خوشبو می کند.
26. کشمش، اسپاسم یا گرفتگی عضلانی را کم می کند.


ثروتمندترین کودک دنیا!

ارسال  شده توسط  م-ر در 90/7/24 11:8 صبح

بچه پولدار


15 نکته برای امنیت در استفاده از خودپرداز

ارسال  شده توسط  م-ر در 90/7/24 10:48 صبح

15 نکته برای امنیت در استفاده از خودپرداز

 
 
به طور حتم زیاد برایتان پیش آمده که به دستگاه خودپرداز یا عابربانک یا همان ATM مراجعه کنید. دستگاهی که یکی از مهمترین دستاوردهای بانکداری الکترونیکی به شمار می رود.
 در این گزارش نکاتی را برای شما بازگو خواهیم کرد که شما را در جهت امنیت هر چه بیشتر هنگام استفاده از این خدمت ارزشمند بانکی یاری خواهد کرد.
 
 


نکته اول

وقتی در صف خودپرداز ایستاده اید، از بازکردن کیف دستی یا کیف پول تان خودداری کنید و کارت خود را قبل از رسیدن به خودپرداز آماده کنید.


نکته دوم

دستگاه هایی که دستورالعمل یا پیام غیرعادی به شما می دهند، در واقع به شما می گویند که از من استفاده نکن، چون ممکن است دستکاری شده باشند و در نتیجه کارت شما را بگیرند و دیگر پس ندهند.

نکته سوم

هیچگاه سعی نکنید کارت خود را به زور وارد کارت خوان کنید و در انجام دستورالعمل ها نیز عجله نکنید تا احتمال اشتباهتان به حداقل ممکن برسد.

نکته چهارم

وقتی رمز را وارد می کنید، از دستگاه کمترین فاصله ممکن را داشته باشید و صفحه کلید را با دست بپوشانید.

نکته پنجم

وقتی پولتان را گرفتید، حتما با دقت هم پول و هم کارت را در کیف خود یا جایی امن قرار دهید، حتی اگر چند نفر پشت سرتان باشند!

نکته ششم

اگر پول از حسابتان کسر شد و وجهی دریافت نکردید، انتقال وجه انجام نشد یا مسائلی از این دست پیش آمد، در اولین فرصت بانک مربوطه را از موضوع آگاه کنید.
 
نکته هفتم

از خودپرداز رسید چاپی بگیرید و آن را نگه دارید تا با صورتحساب های ماهیانه خود مقایسه کنید.

نکته هشتم

اگر کارتتان گم شد یا دزد آن را برد، به جای اینکه روی در و دیوار کاغذ بچسبانید که "یک عدد کارت گم شده"، موضوع را هرچه سریع تر به بانک مربوطه یا پلیس اطلاع دهید.

نکته نهم

رمزی را انتخاب کنید که غیر از خودتان کسی نتواند آن را حدس بزند.

نکته دهم

رمز خود را هرگز به هیچ کس نگویید، حتی پلیس، کارمند بانک، دوستان یا آشنایان.

نکته یازدهم
رمزتان را حفظ کنید یا اگر نمی توانید آن را از بر کنید، جایی یادداشت کنید که جز خودتان کسی به آن دسترسی نداشته باشد.

نکته دوازدهم

هر چند وقت یکبار رمز خود را عوض کنید و هیچگاه شماره شناسنامه، پلاک منزل، سال تولد یا اعداد اینچنینی را به عنوان رمز انتخاب نکنید. اینها اولین چیزهایی هستند که به ذهن دزد می رسند.
 
نکته سیزدهم

اگر بیشتر از یک کارت دارید، حتما فهرستی از شماره حساب کارت های خود و شماره هایی که در صورت مفقود شدن می توانید با آنها تماس بگیرید را تهیه کنید. البته لیست را جایی نگهداری کنید که کسی نتواند حدس بزند.

نکته چهاردهم

هنگام شب، سعی کنید از خودپرداز هایی استفاده کنید که روشنایی بیشتری در اطرافشان هست تا بتوانید اطرافتان را بهتر ببینید.

نکته پانزدهم

شرایط و ضوابط کارت خود را با دقت بخوانید و اگر سوالی برایتان پیش آمد با خدمات مشتریان بانک تماس بگیرید.


مجردی تـلـخ است یا شیـریـن ؟!

ارسال  شده توسط  م-ر در 90/7/13 10:59 صبح

مجردی تـلـخ است یا شیـریـن ؟!
 
ازدواج بیرون آمدن از پوسته تنهایی است، وقتی مجردی در لاک تنهایی فرو رفته ای؛ ازدواج شریک کردن یک نفر دیگر در همه زندگی خودت است، وقتی مجردی شریکی نداری؛ ازدواج تولد یک خانواده جدید است، وقتی مجردی خانواده ات همانی است که بود؛ ازدواج هویتی جدید برای مرد و زن است، وقتی مجردی چیزی جز دختر یا پسر خانواده نیستی؛ ازدواج یک دنیا وظیفه و تعهد است، وقتی مجردی، وظیفه و تعهد زیادی نداری و دوران پس از ازدواج با زمانی که مجردی از زمین تا آسمان فرق دارد. 
 

باید پای حرف تمام افراد متاهل و مجرد نشست و صحبت هایشان را مو به مو گوش داد و آنوقت نتیجه گرفت که دنیای تاهل جذاب تر است یا دنیای تجرد، البته اگر همه آنهایی که سفره دلشان را پهن کرده اند راست گفته باشند و از احساسات واقعی شان پرده برداشته باشند.

بیشتر آدم ها هیچ وقت از شرایطی که دارند راضی نیستند، آنها هر وقت به چیزی می رسند باز هم افسوس گذشته را می خورند یا نگاهشان به داشته های دیگران است، پس وقتی از ازدواج و تجرد هم حرف می زنند دچار همین حس می شوند برای همین است که حرف آدم ها در مورد این دو دوره از زندگی را نمی توان ملاک قضاوت صد درصدی قرار داد؛ ولی فارغ از این بحث ها آنچه که نمی شود در آن شک کرد مزایایی است که به واسطه ازدواج سهم آدم ها می شود و محدودیت هایی که پس از ازدواج دست و پای آدم ها را می بندد.

وقتی ازدواج می کنی از زندگی قبلی ات کنده می شوی از تمام چیزهایی که پدر و مادرت برایت خواسته اند و همه شان دلخواهت نبودند، آن وقت خودت خانم یا آقای یک خانه می شوی درست مثل پدر و مادرت با همان خوبی ها و البته بدی ها و نقص هایی که نمی خواهی میراث دارشان باشی.

وقتی ازدواج می کنی اگر عاشق همسر و زندگی جدیدت باشی، طعم خوش زندگی 2 نفره را حس می کنی و حاضر نمی شوی دیگر به دوران تنهایی ات برگردی؛ دورانی که مجرد بودی و هیچ وقت هویت جداگانه ای از خانواده ات نداشته ای. وقتی ازدواج می کنی دیگر خودت هستی و همسرت با یک دنیا مسوولیت و تعهد که هیچ کس جز خودت و او نباید زیر بارشان برود.

در خانه متاهلی همه وظایف روی دوش زن و مرد خانه است و بهتر می شود اگر آنها خودشان دست به دست هم، کارها را پیش ببرند چون انتظار کمک از دیگران فقط به زیبایی و استقلال زندگی متاهلی ضربه می زند.

اگر حاصل این ازدواج، فرزند یا فرزندانی هم باشد دیگر شرایط پیچیده تر می شود، ولی با وجود همه این پیچیدگی ها زندگی متاهلی معجزه ای دارد که دوران تجرد با همه آزادی ها و خوشی هایش به پای آن نمی رسد، البته اگر تو بازیگر ازدواجی موفق باشی و در کنار همسرت دومین بال یک پرنده برای پرواز رو به سوی اوج باشی.

تجرد؛ فرصتی برای رشد

همانقدر که یک ازدواج خوب می تواند آدم ها را رشد بدهد دوران مجردی هدفمند هم می تواند باعث اوج گرفتن آنها بشود. اگر در یک خانواده مهربان و وظیفه شناس که همه اعضای آن به خاطر خوشبختی هم تلاش می کنند به دنیا آمده باشی و خودت هم اینگونه آفریده و رشد کرده باشی حتما دوران تجرد خوبی خواهی داشت.

تا وقتی یک دانش آموز هستی و وظیفه ای جز ساختن خودت نداری ماندن در خانه پدر و مادر فرصت خوبی است که تا می توانی رشد کنی و برای روزهای بهتر آماده شوی. وقتی راه دانشگاه و داشتن حرفه ای مناسب را هم در پیش گرفتی مجرد بودن می تواند عصای دستت برای پیشرفت باشد چون آن وقت هم دغدغه ای جز موفق شدن نداری.

در دوران مجردی می شود آرزوهای خوبی برای آینده طراحی کرد، می شود در دنیای نیامده آینده، نقش شاهزاده ای را بازی کرد که همه چیز وفق مرادش پیش می رود و کسی سر راهش پیدا نمی شود که مانع بتراشد و سنگ اندازی کند. در این دوران می شود تا جایی که ممکن است خوشحال بود و از نعمت زیر سایه پدر و مادر بودن استفاده کرد.

اما این احساسات زیبا هم تا زمانی خوب هستند و رویاها تا یک سنی آدم ها را ارضا می کنند، شاید وقتی ما آدم ها به این مرز احساسی می رسیم همان زمانی باشد که تاریخ مصرف دوران مجردی تمام شده و حس تاهل از زیر پوسته کهنه تجرد قصد خودنمایی دارد.

متاهل بودن به معنی رسیدن به همه چیز نیست، همان طور که مجرد بودن باعث از دست دادن همه چیز نمی شود و مجرد ماندن باعث خوشبختی مطلق نمی شود، درست مثل اینکه ازدواج کردن موجب سعادت ابدی نمی شود. کسی که مجرد است یا متاهل خوشبخت یا بدبخت مطلق نیست چون چه تجرد و چه تاهل، دو دوره از زندگی است که بسته به اینکه چگونه به آن نگاه کنی می تواند تلخ یا شیرین باشد.

به سلامتی اونایی که......

ارسال  شده توسط  م-ر در 90/7/13 10:51 صبح

به سلامتی کسی که وقتی بردم گفت :
اون رفیــــــــــــــــــــــــق منه .......
وقتی باختم گفت : من رفیـــــــــــــــــــــــــــقتم ......
 
*به سلامتی کلاغ که آزادی رو به زیبایی ترجیح داد!!!!!
*به سلامتی دریاچه اورمیه...
نه بخاطر اینکه مظلومه فقط به خاطر اینکه هیچ وقتی اجازه نداد کسی توش غرق بشه...
*به سلامتی لرزش دست های پیر پدر
*به سلامتی نیمکت آخر کلاس که زمانی عالمی داشتیم..........
*به سلامتی اون قدیما وقتی بچه بودیم غم بود، ولی کم بود.....
*به سلامتی اونایی که اعتقادات مذهبیشونو فقط تو دل خودشون نگه میدارن و به بقیه تحمیل نمیکنن.........به سلامتی اونایی که اهل ریا کاری مذهبی نیستن
*به سلامتی عادل فردوسی پور که در برنامه 90 این هفته گفت : به دوستان نیروی انتظامی باید یادآوری کرد که میزان باید رای مردم باشد نه زور و قدرت!
*به سلامتی اونایی که...
درد و دل همه رو گوش میدن......
اما معلوم نیست خودشون کجا درد و دل میکنن...
*به سلامتی اونایی که به ظاهر آرومن ولی توی دلشون سونامی هست
*سه سال از اون وداع تلخ میگذره ولی هنوز طنین گرم صدات تو گوشمه که میگفتی:
قهر کردی؟
حرف که میزنی؟!
و بعد صدات رو میبردی بالا: "اصلا چه معنی داره تو این خونه کسی با کسی حرف نزنه"
به سلامتی خسرو شکیبایی...
*به سلامتی‌ اون بچه‌ای که شیمی‌ درمانی کرده همه? موهاش ریخته،

به باباش میگه بابا من الان شدم مثل رونالدو یا روبرتو کارلوس.

باباش میگه قربونت برم از همه? اونا تو خوش تیپ تری ....
 
*بسلامتی بچه های بالا شهر که دست بندطلا دستشونه و زنجیر طلا گردنشون.
بسلامتی بچه های پایین شهر که دست بند پلیس دستشونه و طناب دار گردنشون.
*به سلامتیه همه اونایی که خطشون اعتباریه ولی معرفتشون دایمیه!
*کمپوت باز کردیم بخوریم ، به مامانم میگم : مامان فکرکنم مزش عوض شده ...میگه : آره
میگم : بریزمش دور ؟
میگه : نه بزار تو یخچال بابات میاد میخوره !!!!سلامتی همه باباها....
*به سلامتی اونایی که بی کسن ولی ناکس نیستن..
*سلامتی اونایی که خدا رو با غول چراغ جادو اشتباه گرفتن وقتی آرزویی دارن یادش میوفتن
*به سلامتی اونایی که به پدر و مادرشون احترام میذارن و میدونن تو خونه ای که

بزرگترها کوچک شوند؛ کوچکترها هرگز بزرگ نمیشوند . .
*سلامتی پدرایی که:شب خوابشون نمی بره و از غصه ی قسطای عقب افتاده تا صبح راه میرن.
که غرورشون اجازه نمی ده وقتی توی خیابون می مونن از کسی پول قرض بگیرن ولی وقتی زنشون یه کم اخم می کنه با اون همه ریش و سیبیل کرخت،نازشون رو می کشن و هی برای یه لبخندشون ادا درمیارن و لوس بازی می کنن.
که:وقتی برا خانواده شون اتفاقی میفته،ادای محکم بودن در میارن و به همه روحیه میدن ولی خودشون وقتی تنها میشن،آروم آروم اشک میریزن.
وقتی که بچشون گیر میده یه چیز بخر و پول ندارن میگن فردا برات میخرم و آروم تو خودشون خرد می شن.
*به سلامتی همه باباهایی که
رمز تموم کارتهای بانکیشون شماره شناسنامشونه...
*به سلامتی مادر که بخاطر ما
شکمش را بزرگ کرد.
بخاطر او که خط چشمش را با عینک عوض کرد
بخاطر او که میهمانی
های شبانه را با شب بیدار ماندن در کنار ما عوض کرد
پول کیفش را با پوشک بچه عوض کرد.
بخاطر آن مادری که همه چیز را با عشق عوض کرد.....!
*به سلامتی کسی که دید تو تاکسی بغلیش پول نداره
به راننده گفت :پول خورد ندارم واسه همه رو حساب کن....!
 
*به سلامتی غضنفر که تو وصیت نامه اش نوشت:
سعی کنید به کسی افتخار همسری خود را بدهید که مهربان، دلسوز، وفادار، پولدار، با شهامت، شجاع، پولدار، نکته دان، ظریف، احساساتی، پولدار، عاقل، انعطاف پذیر، معتقد و پولدار باشد. این را بدانید که همه چیز مادیات نیست!!!!!
 
*به سلامتی طراح سوال المپیاد کامپیوتر:
نام 5 سایت که فیلتر نیستند را ذکر کنید؟!

به کودک خیابانی که چسب زخم میفروخت گفتم تمام چسب زخم هایت را هم که بخرم
باز نه زخم های من خوب می شود
نه زخم های تو ...!


   1   2      >