براساس نتایج تحقیق بنیاد «اقتصاد جدید» انگلستان که یک انجمن بوم شناسی است، مردم «کاستاریکا» خوشبخت ترین مردم جهان و مردم «الجزایر»، خوشبخت ترین مردم عرب به شمار می روند.
براساس این تحقیق که میانگین رفاه اجتماعی، میانگین امید به زندگی و سیاست های حفاظت از محیط زیست یک کشور از جمله معیارهای در نظر گرفته برای احساس خوشبختی در کشورها بوده است، پس از کاستاریکا کشورهای ویتنام و کلمبیا به ترتیب در جای دوم و سوم قرار گرفتند.
در این تحقیق که در 151 کشور جهان انجام شد، بدبخترین کشورهای جهان نیز مشخص شدند که براین اساس، دو کشور آفریقایی «چاد» و «بوتسوانا» با قرار گرفتن در آخر این فهرست، بدبخترین کشورهای جهان و سه کشور قطر، امارات و بحرین به ترتیب با قرار گرفتن در در رده های اول تا سوم در بین بدبخترین کشورهای عربی قرار گرفتند.
نتایج این تحقیق همچنین نشان داد که پول، ضرورتا خوشبختی نمی آورد.
نتایج این تحقیق غیر منتظره بود چرا که هفت کشور آمریکای لاتین و حوزه کارائیب که در هفت رده اول خوشبخت ترین کشورهای جهان قرار گرفته اند، در واقع از جمله فقیرترین کشورهای جهان به شمار می روند.
براساس این نظرسنجی انگلیسی، راز خوشبختی فرد تنها متکی به سطح معیشتی فرد نیست بلکه متکی به نوع روش زندگی، میانگین سن و میزان علاقه او به محیط پیرامون است که براین اساس کاستاریکا با به دست آوردن 64 امتیاز از 89 امتیاز در نظرگرفته شده برای این نظرسنجی، جایگاه اول در این فهرست را از ان خود کرد.
نتیجه این تحقیق همچنین نشان داد که الجزایر با به دست اوردن 52 امتیاز از 89 امتیاز مذکور در جایگاه بیست و ششم جهان و در جایگاه اول در بین خوشبخت ترین کشورهای عربی قرار گرفت و پس از آن اردن با 51 امتیاز در جای دوم قرار گرفت.
اما در فهرست فقیرترین کشورهای جهان براساس معیارهای این تحقیق در بین کشورهای عربی، به ترتیب کشورهای کویت با 27 امتیاز و قرار گرفتن در رده 143 جهان، بحرین با قرار گرفتن در رده 146 و سپس قطر با قرار گرفتن در رده 149 جهان، بدبخت ترین کشورهای عرب هستند.
این در حالی است که دو کشور آفریقایی چاد و بوتسوانا با قرار گرفتن در پاییترین رده بندی این فهرست، بدبخت ترین کشورهای جهان شناخته شدند.